This is the life

Hallå! Ett par dagar sedan sist men jag har verkligen haft fullt upp och inte hunnit blogga. Det gör jag inte nu heller egentligen, men jag ska skriva ett kort inlägg sedan ska jag dra Ellen från sin bok så får vi hitta på något mer socialt. Eller så kanske vi bara slappar och tar det lugnt, vem vet? :P

Har ju nämnt att jag ska spendera helgen hos Ellen i Bollebygd där vi skulle ha ett "miniridläger". Igårkväll kom jag i alla fall hit, och vi tog en låång uteritt på flera timmar med härlig galopp och två hästar som inte ville gå över en bro. Mer om detta senare haha. Sedan bestämde vi oss för att ta ett kvällsdopp, så vid halv tolv kom vi till den lilla sjön. Jag kollade på klockan 00.00; önska dig något. Fick samma klockslag exakt en vecka tidigare också, den önskan slog in haha :) Efteråt började vi titta på High School Musical och åt godis, men efter en ganska kort stund bestämde vi oss för att sova istället, för vi skulle upp tidigt.

Imorses gick vi upp halv åtta (jag tycker att det är tidigt) för att vi hade bestämt att rida och bada med hästarna. Sagt och gjort, klockan nio fick vi i hästarna efter att båda fick backa i. Så kan det gå haha. Men det var verkligen värt besväret, och vi plumsade, plaskade och galopperade i vattnet en bra stund. Jag blev genomblöt från topp till tå, medans Ellen som har en något större häst än jag bara blev blöt av det jag (Poppe) stänkte på henne, orättvist!

Sedan gjorde vi matsäck och tog moppen till en strand där vi solade och badade hela eftermiddagen, jag har badat fler gånger idag än under hela året innan :) Men sedan bar det av hemåt, och efter att vi ätit lite sedan, ska vi ta ett dressyrpass; hoppryttaren och hon på den feta ponnyn. Får se hur det går haha :)

Ha det gött så uppdaterar jag mer och med bilder (några få som jag lyckats ta) snart.
Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0