090615

Tjoho! Nu är första dagen på sommarjobbet avklarad! :D

Dagen började med att min mobil ringde och jag var stendöd: inte bra. Jag drog mig som tur var ur sängen låångsamt och hann komma till samlingsplatsen till klockan sju, även om det var rätt krisigt ett tag. Men pappa drog som tur var på ganska ordentligt genom stan (säg inget!^^). Det är ju inte så roligt att komma för sent första dagen på jobbet liksom!

Sedan blev jag efter mycket krångel placerad på Norrby, som var ganska bra med tanke på att det är på rätt sida stan, mindre bra eftersom det är rätt skräpigt. Vi fick till exempel bära ut nästan tio påsar fulla med skor som var slängda i ett trapphus, och även ett marmorbord slängt i samma trapphus. Vi hittade även en matta som vi fick slänga haha. En annan av arbetsuppgifterna ar att tömmapapperskorgar. Nu ska jag inte överdriva: jag har ingen kräkmage, men jag var nära att throw up ett par gånger. Det var riktigt äckligt!

Och arbetskamraterna då? Vi ungdomar är sex stycken, fyra killar och två tjejer, och idag var det ganska tyst om allt. Vi får se om det blir lite liv i bygget under de här fyra veckorna, eller vi hoppas. Och där pratar jag om mig sjäv i tredjeperson pluralform igen, jag börjar bestämt blir schitzofren!

Hejsvejs sålänge, jag fortsätter att rapportera mer om papperskorgstömning och min schitzofreni. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0