090622

Tjohej! Har sommaren äntligen anlängt? Har den kommit för att stanna? Vi väntar med spänning! :D

Att jobba i kletig värme är kanske inte det roligaste, men bättre än ösregn som det var i torsdags... Första dagen på andra veckan är avklarad. Only three more to go! Lönekuvert, lönekuvert, lönekuvert är mitt mantra dessa dagar :)

Igår uppdaterade jag inte alls, hade inte tiden att sätta mig ner och fila på något. Men här kommer iallafall en snabb update: träning på morgonen och för första gången på veckor gick det faktiskt bra, tummen upp för det och vi taggar klubbtävling på onsdag! Efteråt kom jag hem och åt lunch och sedan var det film som gällde (förvåning!); The Ring (orginalet) och så Låt Den Rätte Komma In. Efteråt kände jag mig lite hurtig, så jag gick ut med hunden och vandrade i nästan två timmar. Sedan, efter dusch och lite dötid övertalade jag Fia att rumpa sig över till mig, då jag var ensam hemma över natten. Så när Fia (äntligen) kom var maten nästan klar, mat som jag faktiskt lagat själv. detdu! :)

Resten av kvällen satt vi och käkade, snackade och så tittade på film (asså, hur mycket tittar jag på film egentligen??). Vi skrattade också en del. En väldigt rolig sak hände, som jag tyvärr inte kan ta upp på bloggen. Men jag lovar er, läsare, ni skulle skratta ihjäl er också! x'D

Fia stannade längre än planerat, och jag skulle såklart upp extra tidigt idag. 5.15 hade jag ställt klockan på, och jag hade tydligen stängt av den, i sömnen. Fem minuter senare vaknade och trodde att jag försovit mig, klockan var avstängd. Som tur var hann jag med bussen som jag dagen till ära skulle ta.

Och jag träffade Vanja idag, helt random! Gick av bussen tillsammans med lillasyster nu på eftermiddagen , och så står någon vid stallet. Går ärmare och ser att det är lilla Pwara och Amanda som ska ut och promenera med Xpress. Rolig överraskning! :)

Nej, nu är det dags att ta tag i sitt liv, pusshej!
/Arbetaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0