090628

Hejsan! Jag lovade ett långt inlägg när jag väl fick tid att skriva ett, och här sitter jag med all tid i världen när det är sjukt fint väder ute och jag har halsfluss. Wihoo!

I alla fall, jag känner att ett riktigt långt inlägg blir för jobbigt att läsa, så jag kör en sammanfattning och avslutar med lite bilder. Låter bra?

På tisdagen var det grillkväll hos Lovisa med Vanja, Frida, Linn, Emma, Fia och Melina. Vi grillade hamburgare och åt mycket god ungsbakad potatis och tsatziki till, sedan frossade vi i tårtor (lägg märke till pluralformen) och hade det allmänt trevligt.

Onsdag-torsdag kväll har vi hjälpts åt att ta in höt, vilket var varmt, svettigt, tungt och stickigt. På onsdagen tog jag årets första dopp också! Inte så kallt som jag trodde, och nu längtar jag tills jag åker ner till stugan nästa gång så jag kan bada i havet! :D

Och jobbet fortsätter dag ut och dag in, och eftersom vi gör i princip samma sak varje dag. Men det är gó stämning, och i fredags åkte vi allesammans och grillade över lunchen vid pickesjön. Sedan avgjordes ett vad på Norrbyvallen i vem som var bäst målvakt, och så spelade vi match allihopa också (mitt lag vann!). Resten av eftermiddagen spenderades i lunchrummet med att kasta gris haha x'D

Sedan på fredagen var det meningen att jag skulle ta en fika med Fia och sedan dra runt på Unga Sjävlar och kolla läget, men vi hamnade på fest. Så kan det gå... ^^

Sen gårdagen spenderades på Almenäs tillsammans med Fia och Emma, där vi solade en stund i värmen. Sedan bar det av hemåt och så slappade jag resten av kvällen och förberedde mig inför södagens tävling. Men så vaknar jag och tror att jag har försovit mig idag, för klockan hade inte ringt. Visar sig att tävlingen blivit inställd, vilket passade mig bra då jag som sagt inte mår världens bästa idag... :)

Kan även ge ett låttips; Almost Lover av  A Fine Frenzy. YouTuba eller lyssna på Spotify vetja ;)

Hejsvejsleverpastej!


Grillkväll hos Kvalster


Mumsig tårta :)





Melina, Fia och jag


Fia och jag, fredag


Fia Almenäs, lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0