090630

Hejhopp! Inget inlägg igår, men ärligt, hur kul är det att höra om mitt liv som sjukling när jag bara sover, läser och tittar på film/TV? ;)

Det var i alla fall halsfluss som spökade, var hos läkaren igår efter att det visar sig att jag hade feber för att få pencillin mot skiten (halsflussen). Fick såklart inte gå till jobbet heller igår, hejdå pengar var det... Jag grät ett par tårar för min allt mindre semesterkassa ^^.

Bästa med att vara sjuk och inte få gå ut i den underbara solen (jag veet) var ia alla fall att mamma betalade hyran av tre filmer från hemmakväll; Benjamin Buttons, Revolutionary Road och så Rachel Getting Married (mamma valde den sista). Har bara sett hela Benjamin Buttons än, den var.. lite tråkig för att vara helt ärlig. Tre timmar är alldeles för långt för en film där itne inte hönder något... Började titta på Revolutionary Road också, men den fick mig att somna (en prestation faktiskt!). Ska väl försöka titta klart på den idag, för jag är fortfarande hemma och får inte gå ut i solen... Ska se till att jag får vara med på hoppträningen idag i alla fall, så dåligt mår jag inte och jag blir rastlös av att inte göra någonting...

Enligt läkaren ska jag vara smittfri imorgon och feberfri senast torsdag (jag har ingen feber idag), men ska ta medicinen i tio dagar. Får se om jag drar ner till t-kvällen och kollar läget, kan hända att jag behöver packa inför fredagen... :)

Vilket för mig till min och Ellens übersuberba idé; ingen av oss skulle på något ridläger i år, så vi bestämde oss för att fixa ett själva, bara vi två och göra bar avad vi själva vill. Så på fredag eftermiddag efter jobbet drar jag, min häst och mitt pick och pack till Ellen i Bollebygd och stannar till söndag kväll. Kan hända att bloggen inte uppdateras under den tiden, men jag ska ta måånga bilder, det lovar jag! :)

Jaha, vad ska man hitta på resten av dagen nu då? Hade varit ett perfekt att spela gitarr hela dagen lång, men den är så sjukt ostämd efetrsom jag inte ägen någon stämapparat. Så kan det gå, får åka och köpa en när jag kan skaffa skjuts haha. Ha det gött i värmen och tänk på mig när ni steker (akta hudcancern!^^), jag som inte får vistas i solen. Jippi!

Ha de gött!
/Sjuklingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0