hur svårt kan det vara att hitta en pizzeria i Sveriges näst största stad?

Väldigt svårt tydligen märkte Fia, Frida, Jenny och jag idag när vi drog en impuls-resa till Götet för att käka pizza. Nästan en timma tog det att hitta en normal, lagom sunkig pizzeria som inte var ett "tattar-ställe" för att citera Jenny. Jag erkänner, jag hittar inte ett skit i Göteborg!

Imorgon är det skolavslutning, och vad jag har längtat! Inte bara jag, men många andra också. Nu är det bara sommaren som fattas. Var tog det vackra sommarvädret vägen? Bestämt mig för att ta med kameran och smälla av många bilder att ha till senare (och kanske till bloggen). Måste bara ladda batterier då också, min kamera är verkligen en batterislukare! Men nog om det.

Idag var dagen jag skulle ha bestämt mig. Kitas eller Bäckäng. Bäckäng eller Kitas. Jag har fortfarande inte bestämt mig och min beslutsångest är lika illa, om inte värre, än innan. Får ta och ringa SYV-en på Bäckäng imorgon och fråga om det finns möjlighet att bestämma sig lite senare, då man vet hur det blir på Kitas nästa termin (vi fick såklart inga svar idag och någon ny rektor har de inte hittat heller). Jag vill ju gå kvar på skolan egentligen; men korta dagar och alla bra lärare vi har haft förmån att ha detta året. Men med det kaos som utbrytit och ovissheten? Jag vet inte...

En glad nyhetet är i alla fall mitt betygsamtal i Spanska 3 och Naturkunskap A, jag går ut med MVG i båda; det två kurser jag var mest osäker över mitt betyg i. Så nu är allt klart, jag får MVG i alla kurser jag läst i år 1 (vet i och för sig inte Datakunskapen, men whatthefeck, hur svårt kan det vara att ro hem ett bra betyg i den skitkursen? (=  ). Dags att fira tycker jag, frågan är bara hur. Jag har försökt att få pengar av mina föräldrar för bra betyg, typ en 1000-lapp för varje MVG. Men de gick inte med på något sådant, kanske för att de insåg at något sådant skulle ruinera dem hihi ^^

Men nu är det time to go to bed, jag uppdaterar kanske någon gång till innan jag springer till bussen innan skolavslutningen imorgon i min korta klänning - vad tänkte jag när jag köpte den egentligen? ^^

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0