midsommar är över...

Hejsan! Ja, nu är midsommar över för den här gången och det dröjer ett helt år innan cirkusen upprepas. Och min midsommar, den var inget märkvärdigt med väldigt trevlig. Hur var eran? :)

Åkte som jag sagt ner till Varberg i torsdags kväll, och sedan igår började jag dagen med att ta en lång springtur på 40 minuter (jag tyckte det behövdes när jag inte varit ute på nästan en vecka). Sedan efter frukost, dusch och fix åkte jag in till staden tillsammans med syster och kusin där jag faktiskt för första gången hittade ett plagg på BikBok: en oversize-tröja som är det skönaste jag någonsin haft! Jag tror jag ska flytta in i den haha ^^

Sedan körde kusin oss tillbaka till stugan och vi diggade till the Killers på högsta volym för att sedan äta en bamselunch tillsammans med resten av familjen, släkt och andra. Såklart tryckte vi i oss jordgubbar, glass och grädde också - det är det som är midsommar!

Ja, och efter att det var avklarat så var det lite dötid innan jag tog bussen in till staden igen, där mötte Emma och Ellen upp mig på stationen och så cyklade vi strandpromenaden till Apelviken där de höll till för kvällen. Där blev det mer jordgubbar och glass, tjejsnack och så otroligt roliga, pinsamma och crazy lekar där mitt och Ellens lag förlorade ganska stort haha (A)

Senare på kvällen drog vi ner till stan igen  och drog runt (blev joinade av Matilda) - helt sjuukt hur mycket Boråsare det är i Varberg på midsommar (och resten av sommaren också)! Vi upptäckte också att Varbergs pizzor är mycket små och dyra, länge leve Campino säger jag bara! :D

Sedan kom kusin och hämtade mig i Apelviken dit vi cyklat tillbaka, och resten av kvällen/natten satt vi och kollade på film (A walk to remember). Alla säger att den är grymt bra men jag vet inte... Antingen är jag en iskall, okänslig jävel eller så vet jag inte. Är jag onormal som inte gråter till den? ^^ Slutligen, efter ett långt telefonsamtal med Fia kom jag i sängs till tre, och vaknar strax efter nio av ett oljud. Det visar sig att det är min mobil som ringer och halvt i sömnen svarar jag. Det är Friduws och jag ber henne ringa senare. Alla som vet kan intyga att jag inte är rolig att prata i telefon med på morgonen när jag nyss vaknat haha!

Hursomhelst, efter detta wake up call kunde jag inte somna om, så jag gick upp, åt frukost och duschade, packade och fortsatte läsa i Twilight. Vad som är så bra med boken kan jag inte sätta fingret på, men det är något som gör att man fastnar alltså! Runt klockan tolv bar det av hemåt, och jag mådde inte bra. Inte bra alls. Men det var bara att uthärda och på vägen hem stanna vi och tittade på vår valp "to be". Abbe ska han heta och han är supersöt! Har ingen bild, men jag ska be pappa skicka en till mig som jag kan lägga upp. Om två veckor ska vi hämta honom! :)

Resten av dagen förflöt flytigt; stallet avklarades med en uteritt, sedan mat och så Bridget Jones Dagbok. Haha, den filmen är ju störtskön verkligen! Tryckte även i mig ett helt rör Pringles chips. Inte bra. Det blir ut och springa imorgon, kanske. Eller mer film. Är ensam hemma nästan hela dagen imorrn och hela natten, får se vad man hittar på hihi :)

Sitter för tillfället och lyssnar på Rasputina, ett cellobaserat band som låter väldigt skumt men väldigt bra också. Have a check och döm själva, min musiksmak är ju lite out of the ordinary.

Laddar upp lite bilder också från gårdagen medans jag ändå sitter här, sedan ska jag se på film (!). Kom på att jag inte sett Sweeney Todd på skiitlänge. Alltså är det det som är resten av min lördagskväll. Men det skulle itne förvåna mig om jag somnar.

Pusshej!


Söta flickor - Emma och Ellen :)


Ellen och jag lekte...


.. och drömde^^


Båda klarade av att få i bollen i hålet! :)


Emma och Matilda


Foton från en pakethållare... (Emma, Matildas ben och mitt hår)


Me, my hair and the sunset


Random pics by Ellen :)


Påväg till Varberg :) Cyklande Ellen och så Emma gåendes, ledande på en
cykel och så Matilda som också gick.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0