Min önskefestival...

Svettiga kroppar
i takt med varandra;
hoppande, studsande
I takt med musiken;
skrikande, sjungandes
Total absorption;
hesa rop, blanka ögon
Trots närheten,
helt isolerade
i sig själva.

Sommartider är musiktider -  ungefär fyra/fem år sedan Green Day, ett år sedan Kristian Anttila på Majas och ett halvt år sedan (snart) sedan Mando Diao.

Högst på önskelistan just nu är Arctic Monkeys (även Glasvegas och Laakso) på Way Out West. Jag väntar tills endagsbiljetterna släpps, ett helt festivalpass känns lite mycket när det bara är ett band jag måste se. Tyvärr kommer nog inte Monkeys och Glasvegas spela samma dag eftersom båda två är bland de större dragplåstren; synd enligt mig men vad gör man när snyggo-Alex Turner kommer till Göteborg? ;) (Den som väntar på något gott! :D)

Hultsfred hade ju inte varit helt fel i år heller: The Killers, Kings of Leon, Adiam Dymott, Franz Ferdinand, Hello Saferide, Mando Diao, Melody Club, Peter Bjorn and John, Regina Spektor, The Sounds, Takida, Thåström och måånga fler. Synd att man jobbar :(

Sen har vi ju såklart sommartorsdagarna här i Borås, vilka tyvärr inte är kända för någon dunderbra musik, men dom lyckades ju med att par bokningar i år: Melody Club och Miss Li. Sen snedsteg med typ Alcazar, Rydell & Quick (skjuut miig!) och Tomas Di Leva? Som förkämpe för att alla ska få tycka olika och vad de vill, ska jag inte beklaga mig mer, bara hålla mig undan från stora scenen dessa datum. ^^

Jag glömde nästan Göteborgskalaset! Namn som Veronica Maggio, Apocalyptica och Hello Saferide lockar där, men jag misstänker att jag kommer bli meddragen även till Markus Krunegård.. Hm, jag får la stå ut :)

Och så min önskefestival? Många är ju redan bokade till andra festivaler i sommar, men jag kör en snabb ändå! ^^

Arctic Monkeys (därför att de är bäst!), Communique, Foo Fighters (eller ett Nirvana med en uppstånden Kurt Cobain^^), Glasvegas, Green Day (för gamla minnens skull), Hello Saferide, Imogen Heap, Interpol, Kaiser Cheifs, Kasabian, Kent, Kings of Leon, Kristian Anttila, Los Campesinos!, Mando Diao, Muse, My Chemical Romance, Paramore, Rasputina, Ramones (som de såg ut då det begav sig), Regina Spektor, She Wants Revenge, Shout Out Louds, Silverstein (jag vill höra My Heroine live!), Tegan and Sara (jagvilljagvilljagvill!), The Kooks, The Pigeon Detectives (Keep on your dress girl it's okay, nananana), The Sounds, We Are Scientists (när kommer de anywhere nära Sverige egentligen!?), Last Shadow Puppets och... Robert Pattinson (han är faktiskt inte bara snygg, han gör bra musik också)!

Någon som skulle komma? Jag tycker vi gör det till en gratisfestival också, eller vad säger ni? ^^

Det var allt babbel från mig, varför inte skriva ner Er önskefestival i en kommentar eller ge ytterligare tips på musiken man ska ha koll på i sommar? Pusshej!


Last Shadow Puppets (Alex Turner till vänster)


Ögon- och örongodis: Robert Pattinson



Mando Diao live Lisebergshallen april 2009


Kristian Anttila live Majas vid Havet augusti 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0