Iron and Wine...

...är namnet på mitt senaste beroende i musikväg. Riktigt soft och lugnande en tisdagskväll till förhatlig svenskaläxa (som vi egentlgien inte har men eftersom jag sket i svenskalektionen idag var jag tvungen att göra den). Waitin' for a Superman, Boy With a Coin och Pagan Angel and a Borrowed Car är mina tips för tillfället.

Ikväll var det Café Liberal på tapeten. Några provvalskandidater till Kommunfullmäktige här i Borås talade om politiken de för och så vidare, kanske inte den mest intressanta CL eftersom jag inte får rösta i provvalet (eller riksdagsvalet) då jag inte är medlem i Fp. Det blir på min ettårsdag i LUF. Kanske, haha. Efteråt var det Donken som gällde och på vägen till bussen har jag denna diskussionen med vår kära KO:
KO: Vad ska du göra sen då?
Jag: Tänkte söka till Cambridge. Läsa juridik där.
KO: Men då måste du ju flytta och jobba som advokat eller något i England?
Jag: Ja. Och?
KO: Man ska ju bo i Borås.
Hahaha. Alltid lika roligt med lokalpatriotism.

För övrigt var det idag, som jag tidigare nämnt, engelskapresentationer. Jag gjorde en kick-ass presentation. Jaha, Jantelagen hej-hej. Men; vem fan är Jante?

Och det var ett andra inlägg idag. Det artar sig.

Nu ska jag försöka bekämpa sömnbristen. Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0