låt barn vara barn!

Läser i Fridas (LUF Göteborg ordförande) blogg om hur 13-åringarna har gått från, att för bara några år sedan vara barn, precis som det ska vara, till, för att använda ett starkt generaliserande och politiskt inkorrekta ord, fjortisar! Tänker inte lägga till något, jag tycker att Frida fick med allt, och jag kan inte mer än hålla med, till fullo. Alltså tar jag mig friheten att citera henne här:

" När jag var 13 hade jag inte en tanke på sex. Det var inte något som fanns i min värld, jag vågade knappt säga "sex" innan vi hade sexualkunskap och blev så illa tvingade. Idag ser jag 10-11 åringar springa runt och skrika ord som jag fortfarande kan tycka är obehagliga att säga. Jag blir bara orolig nu. Jag har själv tjejer i min släkt som är i den åldern, eller är på väg in i den. Att jag ska sitta och vara orolig för utifall dessa fortfarande är oskuld eller inte, det är ju helt jävla sjukt!

Ja vet, nu låter jag som någon skolsköterska eller skribent i en tjej-tidning med mitt "vänta till äktenskapet" propaganda. Men det är inte alls det jag pratar om. När man är 13 år är inte kroppen redo för sex. Man är i allmänhet för liten för ett sånt ansvar. Här handlar det inte om "jag gjorde det med min pojkvän och vi litade på varandra", utan det handlar om att den där 15 årsgränsen för sex finns på grund av en anledning! Jag mår faktiskt illa när jag tänker på dessa småtjejer. Det är sorgligt att samhället gått så mycket åt helvete att barn som fortfarande går på mellanstadiet håller på sådär. Och jag säger barn för att det är just det ni är.
BARN. "

Jag avslutar med detta: När man är 13 år är man fortfarande barn; både till psyket och i kroppen. Låt barn vara barn!

Kommentarer
Postat av: F R I D A M [freedom]

Kul att du gillade mitt inlägg! :)

2009-10-15 @ 22:07:48
URL: http://www.fridam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0