lördagskväll

Hejsanhoppsan! Ingen uppdatering igår, men jag hade inte tillgång till dator på hela dagen så där är min ursäkt, kommer ett extra långt inlägg nu istället att hålla tillgodo med.

Det är lördag, jag är hemma och jag har inte panikångest. Framsteg måste jag säga! Förmodligen för att jag är så himla trött, det är så skönt att bara inte göra någonting för en gångs skull! Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt hade jag tänk. Måste få tillräckligt med sömn tills imorgon då det är Tämtas klubbmästerskap i dressyr som gäller. Blir det seger två år i rad tro? Det får vi se imorgon :)

Idag, när jag jobbat på min presentation till engelskan om 'the master suppression techniques' fick jag en idé att jag skulle lyssna på klassisk musik, för skojs skull. Sån nu sitter jag här, lyssnar på klassiskt och tycker faktiskt att det är bra (!). Ibland undar jag var det är med mig och musik hihi. Min klassika favorit: The Good, the bad and the ugly.

Och medans jag ändå håller på och babblar om musik så har blev Paramores nya album Brand New Eyes tillgängligt på gratis-Spotify för någa dagar sedan. Med tanke på att deras förra album Riot! är ett av de absolut bästa jag vet och att Ignorance som jag tjuvlyssnat på är en grymt bra låt, har jag haft ganska höga förväntningar. Och jag är lite besviken måste jag säga. Jag hade förväntat mig högre standard, men det är för få spår på skivan som faktiskt sticker ut och fastnar, även om vissa låtar är jättebra och väldigt.. Paramore. Favoriter är hursomhelst ovan nämnda Ignorance, The Only Exception, Careful och Looking Up.

Nu ska jag fortsätta min softa lördagskväll med lite Spotify-nördande, slö-plugg, chips-ät och kanske passa på att skriva bokrecension till Djurfarmen?

Hoppas ni har det bra allihopa (jag har jääättemånga som läser min blogg) så uppdaterar jag snart igen! Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0