Emma och Victoria på glasögonjakt

Idag var en bra och en mindre bra dag. För tillfället känns det okej dock. Med lite mat i magen hehe.

Dagens början var väl inte till min fördel precis. När jag för en gångs skull inte impulsköpt något, utan väntat och tänkt över köpet ordentligt, då ska ju såklart någon annan köpa det sista exemplaret av just det par solglasögon jag kollat in i flera veckor. Det är lång tid att vänta på något när det gäller mig. Så, under den tiden jag skulle gå och ta ut pengar för att köpa solglasögonen, hinner en annan tjej norpa åt sig dem och ska prova dem. Nooo! Tänker jag (ropar ut) och jag och Emma smyger omkring i affären och väntar på att hon ska gå, så vi kan se om hon köper dem eller inte. Eftersom det tar en bra stund för henne tänker vi "skit samma, vi drar till H&M istället och kollar på andra brillor". Så vi drar till H&M istället.

SÅ, när vi står där på H&M och kollar på solglasögon (inga så bra som dem jag redan kollat ut) ser vi den där tjejen igen. Hon kollar också på solglasögon. Så Emma väser till mig "GINA!". Så halvt springande, och i princip gapskrattande av hela situationen, beger vi oss till Gina igen. Men finns där några solglasögon? Nej!

Om jag skulle utvärdera denna upplevelse som man var tvungen att göra med allt på låg-, mellan- och högstadiet, vad jag lärde mig av det, så är det att aldrig vänta med att köpa något för du vet aldrig om någon annan norpar åt sig det först! Vi gjorde också bort oss på JC när vi kollade på andra solglasögon där och pratade i inte så vänliga eller fina ordalag om tjejen som köpte mina solglasögon. Ja, expediten hörde och ja, expediten skrattade. Haha.

Dagen slutade i alla fall bättre. Träningen gick bra, nästan så att man funderar på att sadla om och bli hoppryttare. Men bara nästan.

Man hör nya låtar i iPoden hela tiden, och när man minst anar det. Idag lyssnade jag, halvt vaken när jag satt på bussen på väg till skolan. Helt plötsligt lägger jag märke till att låten jag lyssnar på är riktigt bra! Idlewilds Out of Routine var det om nu någon skulle få för sig att lyssna. Exempelvis Ellen...

Out of routine, the explanations you have
You’re still loathe to give them
All because you’ve phrased it in a way
So the explanations you have
The words don’t go away

If your heart gets in the way of what you wanted
To deny everything I say is not uncommon
The only thing that’s definitely forgotten
Is what you wanted
And what you really needed

But I can only try to know what I wanted
I will only try to know what I want
If I can only try to know what I wanted
How can it be gone

Out of routine but it’s not as bad as you think
It’s only chance you’re looking for
Still in routine and the explanations you have
The ideas go between

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0