Härligt härligt, men farligt farligt

Sitter och kollar H&M:s onlineshop i dötiden tills klockan blir nio och kvällens film börjar på TV (kalla mig gammaldags, men jag väntar en timma på filmer jag vill se istället för att streama eller ladda ner) och konstaterar att det är väldans tur att jag inte vet hur jag betalar med mitt bankkort på internet. Annars hade mina impulsköp av kläder inte begränsats av de gånger jag besöker en affär, utan möjliggjorts även de gånger jag sitter hemma vid datorn och gör mest ingenting.

Vilken tur då, kan tyckas. Men, problemet är att alla de kläder man förälskar sig i på nätet sällan (läs: aldrig) återfinns i en butik nära mig. Och då hjälper det inte att jag faktiskt noga övervägt köpet från det att jag sett plagget i onlineshopen tills då jag tar tummer ur röven och verkligen går till en affär och ska köpa detta plagg.

Turen finns inte särskilt ofta på min sida när det gäller shopping som inte är av impulsart. Kommer ni ihåg solglasögonen som kunnat bli mina i våras? Jag grämer mig nog fortfarande lite.

Och på tal om gammalmodig: Förmodligen är jag den enda (i alla fall en av de väldigt få) som fortfarande köper skivor då och då. Senast idag beställde jag hem Maximo Parks Our Earthly Pleasure som jag nu väntar spänt på att få hem i brevlådan. Det ännu mer gammalmodiga med det? Jag beställde den i en skivbutik och inte på CDON! I vilket fall som helst är det ett lyckopiller på tolv spår jag velat köpa i flera månader. Ett tips är att du också lyssnar och förälskar dig, i alla fall via Spotify.

En kvart kvar tills filmen börjar. The Perishers My Heart spelas på Spotify och jag funderar på om jag kanske ska börja läsa i George Orwells 1984. Ett annat av dagens impulsköp och ännu en av mina nördtendenser. Jag är nog dessutom en av de sista som kommer att börja ladda ner böcker olagligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0