Det finns fredagsstämning...

..och så finns det fredagsstämning. Det finns fredagar då man är så där lagom lugn i skolan, lite som vanligt; men när man slutar kan man inte sitta still och man måste hitta på något - hela tiden. Och sedan finns det fredagar då man är så sjuukt taggad hela dagen i skolan och är rastlös som bara den, för att sedan känna hur all luft går ur en så fort man lämnar sista lektionen (psykologi i mitt fall).
Det är sådana fredagar det är jätteskönt att vara själv i stallet på eftermiddagen, ta det lite så där lagom segt och gå hem, äta god mat med familjen och sedan glo på TV eller sitta vid datorn hela kvällen. Och inte bli rastlös av det överhuvudtaget. Det är en sådan fredag jag har idag.
Alltså ska jag fortsätta äta min god glass, kanske äta lite godis; fixa naglarna som jag inte gjort på hela veckan, oplanerat och oväsentligt surfande och googlande som jag aldrig har tid med annars.  Kanske se ett avsnitt eller två av It's Always Sunny In Philadelphia. Skriva lite på någon av alla gigantiska arbeten vi har i skolan. Valmöjligheterna är nästan oändliga, och det känns skönt. Otroligt skönt.
Ikväll är det slapparfredag. Trevlig helg allihopa!
Jag kommer med största säkerhet blir dödad för detta - men erkänn att dom är söta!
Detta är 'innan-lovet-fredag' när man inte gör ett smack på hela dagen haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0