En styck kolikhäst

Tja! Tur i oturen idag är hästen min tydligen får ett kolikanfall - lagom till att han ska vaccineras. Tur att veterinären ändå var där, otur att han fick kolik som sagt (och han kunde inte vaccineras). Feber hade han också, så vi får se hur detta artar sig. Det blev alltså lite längre stund i stallet än väntat när vi fick gå runt, runt med honom tills han bajsade (vilket tog ungefär en halvtimma). Mina ben är döda av kyla.

Mamma offrade sig och gick ner och kollade till honom igen nu (jag tyckte att hon kunde tagit bilen och skynda på växthuseffekten) och jag har fått en liten (betoning på liten) stund att plugga in de tyskaglosor jag har tills imorgon och som jag.. inte haft så bra framförhållning med. Men där kom kolikhästen in - även om det bara var ett lindrigt anfall är det en bra ursäkt. Vad vet tyskaläraren om min hästs kolik liksom? Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0