people are like songs, I swear

Har blivit jagad igen när det gäller bloggen. Alltså kommer jag blogga nu, ikväll, och sen får vi se hur länge det varar; som vanligt höhöh!

I alla fall, dagens inlägg tänkte jag skulle kretsa kring ett samtal jag hade med en kompis för en stund sedan. Ah, den som kopplade till rubriken kopplade just rätt. Congrats!
Jag tror knappast att jag och denna vän är de enda som associerar låtar med vänner, ovänner och minnen; glada som mindre glada. Och visst är det lite kul hur man associerar samma låtar till olika personer och minnen?
Det är förmodligen det som gör att jag lyssnar på så mycket udda musik. Jag associerar allt. Det kan vara tonlägen, instrument, textrader; det kan vara något så simpelt som enstaka ord. Det kan också vara hela låtar som man lyssnat på vid ett speciellt tillfälle - och varje gång man lyssnar på dem minns man dem. Med glädje eller, med mindre glädje så att säga.
Hursomhelst, ett litet axplock på låtar som associeras till människor och/eller minnen. Berörda personer kan nog känna sig träffade haha!
Wordplay - Jason Mraz
My Heroine - Silverstein
Almost Lover - A Fine Frenzy
Kvar i nåt jag lämnat - Melissa Horn
I Wonder Who Is Like This One - Hello Saferide
Trouble Sleeping - The Perishers
Och lite annat kul att fördriva tiden med:
/tha Mashk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0