Intercanvi 3 día

Tegan and Sara rullar för fullt på Spotify medans jag läser på och försöker skriva en resolution angående en kärnvapenfri Koreansk halvö. Inte det lättaste, främst med tanke på ordval. Min lärare tyckte exempelvis att 'Koreas kärnvapeninnehav äventyrar den internationella säkerheten' var en för magstark mening som förmodligen skulle få Nordkoreanerna att se rött. Så det gäller att linda in orden och skriva något som betyder exakt samma sak, men som inte ser likadant ut.

Utbytet rullar vidare det också, och idag känns det lättare än igår. Det var en jobbig dag. Den bästa stunden på hela dagen var den korta timman vi tog en mysik fika - utan spanjorerna. Igår kände jag mig seriöst som en dagisfröken som hade ett gäng ungar att underhålla. Annars var beachvolleyn vi spelade på förmiddagen och besöket på chokladfabriken och 4 Gott väldigt nice. Det är faktiskt inget problem på spanjorerna, men det är jobbigt att ha någon som behöver underhållas 24/7.

Det är också därför jag inte hann med någon uppdatering igår även om vi kom hem i skälig tid. Även om jag går upp tidigare och går och lägger mig senare än vanligt känns det som att man inte hinner något och att tiden inte räcker till. Idag blir det dock lugnt - jag ska bara dra med 'min' till stallet på eftermiddagen och sedan får jag kanske hitta på något hemma i Borås att göra på kvällen. Något förslag?

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0