Zombieland..

Jag känner mig som en zombie. Jag ser ut som en zombie. Jag tackar Gud för smink. Det är torsdag.

Spanska och svenska står på schemat, bland annat prov i ordkunskap. Ja, ordkunskap. Sådant man gjorde på mellanstadiet. Det känns väl inte så värst aktuellt i Svenska B. Jag hade hellre läst litteraturhistoria, tänker jag varje gång jag ser ordkunskapshäftet (som består av fyra sidor) och saknar vår gamla litteraturhistorianörd till svenskalärare; PMS-termometern på fredagar, Das Ryck, Careface, Kaffekoppen som kunde få G i idrott och massa annat. Det var tider det. Få människor kan få en hel klass att gapskatta åt Hildegard av Bingen och allt annat snusk från medeltiden.

Nej, nu kom Mona och Emma och störde. Jag ska skriva ut rättskunskapen också innan spanskaläraren kommer. Säkert försent som vanligt.

Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0