Samma gamla visa, men vet inte vad det är för låt

I veckan släppte Daniel Adams-Ray sitt debutalbum Svart, vitt och allt däremellan. Och tack vare Spotify kan jag nu ge en fullständig analys utan att ha betalat en enda krona för det! 

Hahah, nej någon fullständig analys lär det inte bli, men jag har lyssnat igenom albumet några gånger och måste säga att jag känner mig lite.. besviken. Efter grymma texter och musikarrangemang i form av Gubben i lådan och framför allt Dum av dig såg jag fram emot fullängdaren. Men nej, sammantaget är det mest bröt. Det är inte okej!
Men som tur är finns det guldkorn (som med så mycket annat), förutom ovan nämnda spår. Framförallt Förlåt att jag aldrig sagt förlåt är en tillfällig favoritlåt:

Jag har gått för långt, kan inte sluta gå
Hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå
I ett ensamt rum, en sekund blir tusen år
För ljus att nå. Så djupa sår 
Sjunker lite lägre för varenda gång jag vänder om
Men jag vänder om, än en gång
Orden fastnar halvvägs, jag vet inte hur jag bär mig åt
Samma gamla visa, men vet inte vad det är för låt
Något Daniel Adams-Ray kan glädjas åt är dock att detta är bättre än motsvarande från Oskar Linnros. Men inget är (tyvärr) tillräckligt bra för att jag skulle lägga pengar på att köpa hela albumet. Vilket ger mig ett problem som jag gärna skulle lyssna sönder Förlåt att jag aldrig sagt förlåt i min iPod. Jag kanske får ta och tvinga mig att gilla detta i alla fall. 

Ni vet vad som kommer snurra på min Spotify den närmsta tiden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0