Gula idéer sover lugnt

Så heter min filosofibok. Det är nog den bok jag värdesätter högst i världen just nu när klockan är elva och jag har prov första lektionen imorgon. Märk väl hur långt jag har kommit i mitt pluggande. Inte så värst långt alls.

För just nu känns andra saker viktigare än att veta vad morrord och spinnord är. Intressantare saker än teoretiska och ateoretiska satser. Men framförallt finns det mindre invecklade saker man man ägna sig åt. Typ naturkunskap och matte. Och färgning av hår. Något är fel när ovan nämna ämnen (inte filosofi då) är de roligaste för tillfället. Jag skulle kanske gått natur istället och valt till de samhällsämnen jag ville läsa, istället för att vara tvungen att läsa filosofi. Och en del annat jobbigt.

Men, imorgon är det positiva dagen som jag tänkte haka på och jag smygstartar redan nu, för det finns ju massa saker som gör livet lite ljusare och saker att se fram emot! (Även om man ganska ofta bara vill krypa under en sten och gå i ide tills studenten)
Alltså, från och med nu är det positiv inställning som gäller. För solen har skinit i flera dagar nu, om knappt tre veckor är det äntligen min tur att fylla arton och jag har nog ännu fler tillfällen att skratta åt chockade människor som knappt känner igen mig i mitt nya hår att se fram emot. Japp; jag är numera brunett!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0