Saker att göra istället för att plugga..

Nu var det ett bra tag sedan ett blogginlägg trillade in här på bloggen, om man räknar bort Ellens inlägg som jag upptäckte nu när jag loggade in för första gången på flera veckor. Det är ju bra att hon kan vara en entusiastisk stand in. Lite läskigare om jag skulle bli utsatt för en riktig bloggrape. Ellen, du får hålla dig på mattan, jag lovar att börja blogga lite oftare så du har något roligt att se fram emot varje dag när du inte träffar mig in person :)

Ja, som Ellen så fint sammanfattade det i sitt inlägg har jag haft ganska fullt upp den senaste tiden. Inte för att jag har mindre att göra nu, men som rubriken antyder hittar jag ständigt andra saker att göra istället för det jag egentligen behöver göra. När man har som mest att göra, framför allt vad gäller skolan, det är då man får som minst gjort. Man blir helt enkelt kontraproduktiv. Det är inte så bra i mitt fall när jag inte bara har massa saker att göra i skolan, utan också ännu mer runt om som leder till att när jag väl har tid att göra plugga så får jag inget eller väldigt lite gjort. Och så blir jag ännu mer stressad. Blir du som läser detta förvånad om jag säger att jag längtar till jullovet då jag förmodligen kommer att ha betydligt mindre att tänka på - på alla sätt?

Alltså, i mitt kontraproduktiva och småstressade tillstånd igår kväll påbörjade jag en lista med saker man kan göra när man egentligen borde plugga:
#1 - Gör en stor kopp te och kolla igenom massa bilder på Facebook
#2 - Planera in en massa inför framtiden med alltid lika frekvent nämna Ellen
#3 - Äta ett äpple och läsa tidningen. En gång till
#4 - Sova

Nu kan jag lägga till en till:
#5 - Blogga

Tar man fan i båten får man ro honom i land, som man så fint säger. Vi får ju bara hoppas att ovanstående lista inte blir allt för lång innan fan faktiskt når land. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0