Stand in-inlägg

Så här inför valet är Viccan väldigt upptagen och bloggen kommer långt ner på hennes to-do-list. Därför tänkte jag rycka in och göra en uppdatering. Och ja, "jag" är Ellen. No surpsice there.

Hur som helst. Livet på Kitas rullar på och allt är som vanligt. Skolofoto stod på dagens schema och det har väl aldrig vart någon stor favorit. Försöker minnas ett år då man var nöjd med ens skolfoto men det var x-antal år sen. Antagligen så länge sen att det var på den tiden man inte brydde sig, på den tiden inget spelade särskilt stor roll förutom hur mycket rast man fick ha och hur mycket godis man fick äta på fredagskvällen. Det var tider det. Nu tror jag i och för sig att årets skolfoto blev helt okej, de siamesiska tvillingarna fick ju i alla fall sitta jämte varan så det är väl alltid något.

Ute i den vanliga världen har det inte hänt sådär jättemycket, en och annan häst har blivit riden och läxor har blivit gjorda. Dock bjöd Viccan på månadens (om inte årets) skratt i söndags genom en högst ofrivillig avsittning som såg extremt dråplig ut, ja jag använder ordet dråplig för det finns helt enkelt ingen annan passande beskrivning. Allt gick dock bra och Viccan är helskinad.

Helgplanerna är inte för många heller, uppladdning inför valet med valvaka och allt vad det heter och för hoppningsvis ett segerdopp i poseidion på söndag då den borgerliga alliansen vinner valet. Annars tänker jag hålla ett säkerhetsavstånd på drygt 2 mil i åtminstone 1 dag från fröken Ribbnäs.

Tänkte avsluta med ett musik tips. En av mina absoluta favoritlåtar, nämligen "She will be loved" av Maroon 5. Kanske inte en så ovanlig låt men ack så bra.

Nu ska jag ut och linda ben och byta täcken på hästarna och fira fredagskvällen som den hästnörd jag är.
//Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0